Komercyjny certyfikat SSL można uzyskać po przesłaniu do wystawcy certyfikatu tzw. żądania wydania certyfikatu "CSR".
Aby wygenerować CSR, należy zalogować się na koncie hostingu, na którym zainstalowany będzie certyfikat i wykonać poniższe kroki:
- Należy wybrać domenę, która ma zostać zabezpieczona:
- Po wyborze domeny należy przejść do opcji Zarządzanie kontami -> Certyfikaty SSL
- W tym miejscu należy wybrać sekcję Utwórz żądanie certyfikatu - zostanie wyświetlony formularz:
- Formularz należy uzupełnić poprawnymi danymi pamiętając o tym, że do wydania certyfikatu SSL niezbędne jest potwierdzenie praw własności do domeny, co odbywa się poprzez kliknięcie w link jaki organizacja wydająca certyfikaty wysyła emailem. Co istotne, adres email musi być w zabezpieczanej domenie i musi to być skrzynka o konkretnej nazwie (do wyboru admin@, administrator@, postmaster@, webmaster@). Jeśli użytkownik nie ma takiej skrzynki (bądź nie ma do niej dostępu), konieczne jest utworzenie takowej:
- Po uzupełnieniu formularza i kliknięciu przycisku Zapisz, wyświetlone zostanie okno z wygenerowanym żądaniem CSR:
Żądanie to należy skopiować a następnie wkleić w oknie do formularza służącego do zamówienia komercyjnego certyfikatu SSL