Lista dyskusyjne, czy też mailingowa, to jedna z funkcjonalności poczty która pozwala na wysyłkę maili do dużej liczby odbiorców. Różnica między wysyłką do wszystkich (wpisując każdy adres mailowy w odbiorcy osobno) a listą, jest taka, że korzystając z listy wpisujesz tylko adres mailowy – np. lista@listadyskusyjna.pl. Na listę dyskusyjną możesz wpisać dowolną liczbę adresów e-mail uczestników, których chcesz przypisać do listy. Lista dyskusyjna daje możliwości stworzenia listy dyskusyjnej dla pracowników, jak i także utworzenia listy subskrymentów, newsletterów. W DirectAdmin dla tworzenia list mailingowych użyto programu MajorDomo.
1. Aby skonfigurować taką listę, zaloguj się do Direct Admin, następnie wybierz „Listy dyskusyjne”.
2. Potem, kliknij w „Utwórz listę dyskusyjną”.
3. Podaj nazwę listy dyskusyjnej.
4. Pojawi się formularz zakładania listy dyskusyjnej. W wolnym polu podaj adres listy dyskusyjnej.
Gdy klikniesz „Aby zmienić ustawienia zaawansowane, kliknij tutaj” zostaniesz przeniesiony do formularza ustawień zaawansowanych listy.
Aby włączyć subskrypcję, wysyłamy na adres majordomo@twojadomena.pl e-mail o treści: subscribe listname. Można także wysłać e-mail na listname-request@twojadomena.pl, gdzie w treści wpisujemy: subscribe.
Wiele list gromadzi wiadomości i przy większej ich ilości wysyła je do odbiorców (np. raz w tygodniu).
Aby subskrybować listę w postaci paczki, należy wysłać mail na adres majordomo@twojadomena.pl o treści: subscribe listname-digest.
Można także drugim sposobem, czyli na adres listname-digest-request@twojadomena.pl, w treści wpisując: subscribe.
Jeśli chciałbyś zrezygnować z subskrypcji robimy podobnie jak przy zamówieniu subskrypcji, lecz w mailu wpisujemy słowo: unsubscribe.